اصطلاحات

اصطلاحات

در این سری از پست اصطلاحات آموزشگاه زبان فرانسه کوشا گفتار به بررسی یک اصطلاح فرانسوی جالب در مورد حواس پرتی می پردازیم.

 

تا بحال براتون پیش آمده به معانی اصطلاحات هر زبان با دقت و تأمل بیشتری فکر کنید؟ نکته جالب توجه این است که معمولا در مفهوم اصطلاحات به این نکته بر می خوریم  که معنی کاربردی آنها چقدر به راحتی و بدرستی منظور مورد نظر گوینده را بیان می کند.
با توجه به اینکه زبان فرانسه به عنوان زبان شعر و ادبیات از دیر باز شناخته شده و آثار ادبی نویسندگان و مشاهیر بسیار مطرح جهان ادبیات به زبان فرانسه نوشته شده اند، معمولا اصطلاحات و ضرب المثلهای بکار گرفته شده در زبان فرانسه ریشه تاریخی داشته و به قرنهای قبل بر می گردد. در نتیجه در خیلی از متون و مکالمات برای بیان راحت تر نکته ای یا اشاره ظریف به موقعیت خاصی از اصطلاحات استفاده شده است. نکته ریزی که در اصطلاحات زبان فرانسه نهفته است به شکلی بسیار خاص و زیبا مفهوم را به راحت ترین شکل ممکن برای مخاطب بیان می کندو به زیبایی کلام و محتوای نوشته شده می افزاید.
در آموزشگاه زبان فرانسه کوشا گفتار سعی شده است در کنار نکات دستوری، معانی کلمات و واژگان به اصطلاحات نیز پرداخته شود تا مخاطب زبان فرانسه با آشنایی آنها بتواند به راحتی با این زبان دنیای شعر و ادبیات ارتباط برقرار کند.
در این پست به مفهوم اصطلاحی بسیار پر کاربرد می پردازیم که در زبان فرانسه هم در متون نوشته شده و هم در مکالمات روزمره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
این پست اشاره به مفهوم حواس پرت بودن دارد .
یکی از دلایلی که موجب می شود انسان در فرایند رسیدن به هدف خود با تاخیر مواجه شود و یا به طور مثال نتواند وظیفه و یا کار خود را به موقع انجام دهد، حواس پرتی می باشد.
عدم تمرکز، کیفیت کار را پایین می آورد و به دنبال آن انسان احساس می کند که توانایی لازم برای انجام امور را ندارد. البته امروزه تکنیک های بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد.
لازم به ذکر است در زبان فرانسه اصطلاحی برای حواس پرتی وجود دارد که شما زبان آموزان زبان فرانسه می‌توانید در این قسمت این اصطلاح جالب و‌کاربردی را از آموزشگاه کوشا گفتار یاد بگیرید و در صورت نیاز برای مکالمه بهتر خود از این اصطلاح فرانسوی استفاده کنید و به بحث و گفتگو بپردازید.
انتخاب کلمه ماه به زبان فرانسه در این اصطلاح اشاره به دور بودن آن از زمین دارد و به راحتی مفهوم دوری، جدا بودن و فاصله داشتن از دیگران را به شنونده منتقل می کند به شکلی که گویا شخص دور از موضوع به علت پرت بودن حواس بسیار با ما فاصله دارد و شاید بر روی ماه مستقر شده است.
برای آشنایی با مفهوم دیگر اصطلاحات زبان فرانسه می توانید پست های سایت آموزشگاه زبان فرانسه کوشا گفتار را دنبال کنید.

پست زیر این اصطلاح فرانسوی را به خوبی نشان می دهد:

کوشا گفتاری عزیز، اگر تمایل دارید در کلاس های فرانسه آموزشگاه کوشا گفتار شرکت کنید و از کلاس های با کیفیت و دقیق آموزشگاه زبان فرانسه کوشا گفتار استفاده کنید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۲۲۹۰۱۰۲۰

همچنین، برای رزرو وقت مشاوره و ثبت نام می توانید از لینک زیر وقت خود را رزرو کنید:

رزرو وقت مشاوره و ثبت نام

نویسنده

فرم ارسال دیدگاه ها